onsdag 16 september 2009

En dag

Oj - nu kom jag plötsligt ihåg en låt från en LP-skiva från när jag var liten.
"En dag, när jag vakna' var himlen alldeles blå ..." Det var en bra melodi. Undrar väldigt vem det var som sjöng. Nåns dotter (ja - klart det var "nåns" dotter om det var en tjej som sjöng. Men jag menar att det var typ en musikerdotter. Nu ska här forskas!)

Nu har jag forskat klart. Orkar inte leta mer. Har haft ont i huvudet idag. Jag tror det är väderrelaterat. Eller kanske värderelaterat? Vad vet jag?

Vet inte om det blev bättre av eftermiddagens gokartskak. Fast det var roligt. Ändå från början när jag insåg att den enda jag åkte för, var mig själv. Det fanns nog med kolleger som gick igång på vroom och bensin och svartvitrutig flagga för att jag skulle kunna lägga mig på en bekväm mittenplats i lagom tempo.

Vi firade en kollega som fyllt år. Bil, öl och kött var temat. Det var lyckat.

Undrar om en kopp te gör mig en smula piggare. Om det är pigg jag egentligen vill bli? Jag gick ju upp med tuppen i morse. Läste in.

I förra veckan var jag heldeppad för att jag insåg att jag inte umgås med några vänner. Den här veckan tar jag igen med råge. Hela helgen är full av umgänge. Och idag ringde Kungsholmskompisen och vi pratade sådär som vi gjorde mycket - jag menar MYCKET - oftare förr. Det var bra! Brabra!

Och nu är det läggdags. Släggdag. Ägglagds. Dägslagg. Algsäggd. Däggslag. gggädsla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var Sivan Malmqvist och hennes dotter Tove, LP-omslaget var grönt och dom var utkladda till clowner,,,
Jag har den nanstans,,,
Man ville vara dottern!
Nu vet du!
Anna