onsdag 23 september 2009

En födelsedag

Jo serru. Idag var det kalas. Boef b...b..borgoinne. Nej, Bourg... Kanske. Med svamp och små lökar. Potatis. Sen var det ost och sen var det kaka. Med god grädde och vin. Inte tillsamnnas. Men ... Det var gott.

Så var det tre generationer och Beatles och prat och katt. Det var trevligt hur det än var.

Hem åkte jag med en libanesisk taxichaufför som spelade arabisk fin musik. Han stod längst fram i kön från Stadshuset. Fest där, förmodar jag. Kalaset jag var på var trevligare. Helt säkert.

Nu har jag givit bort en tvål som var lite svår att skiljas från. den luktade gott. Sandelträ på italienska.

I morgon tror jag att jag får komma senare till jobbet. Chefen är på kurs och ingen saknar en :) Glada arbetskamraten är införstådd.

Katten:







Inga kommentarer: