lördag 1 augusti 2009

What a beautiful day

Igår var en bra dag rätt igenom.

Den började med att jag råkade väcka äldste sonen som hade tagit ledigt från jobbet eftersom han redan jobbat sina timmar för månaden. Duktiga, duktiga, duktiga!

Vi bestämde att vi skulle gå på bio och se "En natt på museet" på svenska så kunde alla tre sönerna följa med. Jag bokade genast biljetter.

Sen ringde yogafröken och föreslog träff i närmiljö. Jag duschade och sen ringde det på dörren. Vi gick till bibliotekets café och åt en i alla avseenden föredömlig macka (runt rågbröd med mozzarella, tomat och ruccola för 45 spänn).

Bio. Filmen var sådär. Sällskapet perfekt!

Ordnade barnvakter till yngste sonen när P och jag åker till New York. Före detta maken och min bror delar på vårdnadshavandet. Det är de perfekta barnvakterna - båda har döttrar att leka med.

Kom hem till man med huvudvärk. Antar att anspänningen för det här med målandet släppte. Vi bestämde att vi skulle gå och äta med alla barn. Vi åkte till Slussen och promenerade till Gamla Stan och Vapiano där vi åt pizza eller pasta, och pannacotta. Trevligt!

Väl hemma igen tog P och jag oss an den näst sista målningssvängen. Snart är vi klara.

Idag är det Prideparad. Sen ska vi till svärmor och äta middag och därefter ta med oss kusinen hem till i morgon.

Måste packa också ...

När jag hittar kamerasladden ska jag visa bilder från både det ena och andra!

Inga kommentarer: