onsdag 19 augusti 2009

Om dagen

Rutinerna håller på att förändras på arbetet. Lunchställena har bytts ut mot halvtimmaspromenad och snabb yoghurtlunch. Känns bra. Men i morgon tänkte jag bjuda äldste sonen på lunch. Det vet han inte om ännu, så jag hoppas att planerna inte grusas av idogt tjat från hans andra kolleger.

På kvällen är tanken att jag och de två yngre sönerna äter ute nånstans. Den första gymnasiedagen ska firas, tycker jag! Och första riktiga dagen på sexårs också. Och åttonde dagen på arbetet. Och så vidare.

På eftermiddagarna kontrollerar glada kollegan och jag om vi är fokuserade genom detta test. Glada kollegan fokuserar bättre än jag. Å andra sidan har hon tränat hela sommaren. Jag måste ha tyst och kontrollerad miljö. Inga människor som ska säga hej eller störa på annat sätt. Och dem vimlar det av på mitt jobb. Jag tillbringar säkert 20% av mina dagar med att snacka skit med folk som går förbi. Onödigt. Men socialt som satan. Jag har fått rollen som ... nåt. Hon som sitter där alla går förbi och säger några ord till-mänskan. Det är jag det.

Nu ska jag ta hand om Han som sitter i badet-pojken.

Inga kommentarer: