fredag 28 augusti 2009

Svinigt

Jag hör om svininfluensavaccinet:
- man har bara testat vaccinet på 60 personer och vet egentligen inte hur bra det är
- att om hela Sveriges befolkning skulle vaccineras så skulle 900 personer bli totalförlamade
- för att spara pengar så göra man vaccinet i större doser än engångsdoser. Därför "konserverar" man vaccinet i ... ta-dam - kvicksilver som är = onyttigt grande.

Träffar mäniskor som arbetar med de, innan influensan, helfriska unga svenskar (19 och 22 år) som ligger fasligt illa däran i sjukdomen med hjärtan som rusar för att plötsligt sluta slå - och de vet inte vad som är på gång. Jag tycker det låter som en science fiction historia.

Hur ska man göra med vaccinering? Ska jag se till att mina pojkar vaccineras så fort det finns nåt? Vill jag riskera att de blir helförlamade?

Nåja. Vi har hamstrad handsprit i montern och det kanske hjälper något ...

Inga kommentarer: