lördag 15 augusti 2009

Rosenvatten

Köpte rosenvatten på Konsum för några veckor sen. Tänkte att det kunde vara spännande att testa. I en drink kanske? Idag var det dags att prova. Jag gjorde misstaget att smaka "en klunk" först - nu känns det som jag har slickat på en 1700-talsdam. Det är en lite obekväm känsla.

Sen gjorde jag en drink med cassis, citronvodka, Ramlösa mango och en yttepytteskvätt rosenvatten samt is. Det var bättre.

I efterhand har jag läst mig till att man kan använda det på många olika sätt - i mat också. Det är inte giftigt. Tur! Men i fortsättningen tror jag ärligt att jag ska skvätta lite i badvattnet istället ...

1 kommentar:

Anna sa...

Urk. Jag vet hur rosenvatten smakar... ansågs som delikatess på Cypern...
1700-talsdam var väldigt mittiprick beskrivet =)
Jag har fnissat åt det hela dan!