måndag 10 augusti 2009

Borta bra och hemma bra

Lätt vimsig av trötthet och av svårigheten att smälta alla intryck, är vi nu hemma. Det har varit SÅ bra! Allt har varit bra!

Numero uno - att resa tillsammans med P är väldigt, väldigt trevligt! Vi går och går och hittar bra ställen tillsammans. Jag tror att både P och jag och yngste sonen mår bra av att vara ihop i olika konstellationer och vara ifrån varandra ibland också. Prästen i svenska kyrkan sa det i talet till brudparet också - ge varandra utrymme. Ju mer utrymme desto bättre, för alla. I believe in that too.

Vi har bott så bra - SoHo är ett perfekt område att bo i! Nära trevliga restauranger och fina gator.

Vi har sett så mycket. Tror att alla saker på min lilla lista över sånt jag ville göra, har blivit uppfyllda. Med råge. Jag hade ju till exempel inte med lunch på "The Boathouse" i Central Park. Eller indianmuseet. Eller allt annat som man bara råkar göra.

Och shoppingen som blev så bra! Två skjortor från Tommy Hilfiger (jag som alltid har tyckt att det är likt Lexington, som jag inte gillar. Av nån anledning. Kanske för det att allt känns rött, blått och vitt?) och en svart tröja från Macy's, en kofta och pyjamasbyxor och strumpor från GAP. Säkert fler saker. Jag kommer inte ihåg. Är som sagt lite yr. Ska packa upp när äldste sonen kommer från jobbet så att alla får vara med när vi plockar upp roliga små och stora saker ur väskorna. Den ena väskan så full att vi var tvungna att köpa ett sånt där resväskeband på Newarks flygplats. Väskan höll nämligen på att spricka på ena långsidan. 25 kilo vägde den ...

Som pricken över i var bröllopet en fin tillställning i svenska kyrkan. Festen var också trevlig och P var världens bästa make. Vi satt vid ett trevligt bord med folk från företaget jag arbetar på. Hade träffat alla utom en tidigare. Svårt att tänka sig att det inte var så många timmar sen vi vandrade på en amerikansk motorväg på väg från Holiday Inn-hotellet för att äta frukost på IHOP (uttalas alltså ajhåpp). Vi hann inte vänta på bord på IHOP eftersom vi skulle med en förbeställd taxi, utan gick till McDonald's vilket nog egentligen var det vi behövde mest av allt. Den där sista whiskeyn kvällen innan och att P rökte cigarr var inte nödvändigt alls :)

Som sagt - en väldigt trevlig resa! Undrar när jag/vi åker dit igen ...

Inga kommentarer: