söndag 23 augusti 2009

Lite besviken

Har just haft före detta maken med familj på middag och fått klarhet i vissa spörsmål. Vi har pratat om att att åka till Sydafrika tillsammans över jul. Jag inser att det aldrig kommer att bli så. De kommer inte lägga pengar på det. Jag tycker det är så synd. Jag blir ledsen. Av besvikelse.

Det visar sig att äldste sonen har tittat på lägenhet tillsammans med sin pappa också. Det hade jag ingen aning om. Det blir jag också besviken över. Jag trodde kanske att det var den typen av stor sak som man blir involverad i - men icke. Känner mig utanför de stora händelserna och undra hur det blev så. Men det är klart - vill före detta maken köpa en lägenhet till så får han göra det. Själv lägger jag hellre pengar på att göra saker tillsammans. Dessutom har jag inte den typen av pengar att köpa lägenhet för. Alls.

Jag tycker inte heller att man är mogen att flytta hemifrån när man inte har en tillstymmelse till förståelse för alla de saker som måste göras i ett hem - tvätta, städa, handla mat, laga mat, lämna och hämta barn på dagis, se till att allt går ihop överhuvudtaget.

Jag vill fortfarande åka till Sydafrika. Hoppas nu på att P och yngste sonen har lust att dela en sån upplevelse med mig. I jul? Hade fler velat åka med så hade jag varit mer än glad men det verkar bli svårt.

Inga kommentarer: