torsdag 20 augusti 2009

Da bok

Vi fick en irriterande bok att läsa över sommaren av chefens chef. Den heter "Vem gråter vid din grav?" och är skriven av Robin Sharma. Han har även skrivit "Munken som sålde sin Ferrari" som en före detta kollega rekommenderade och som jag sen dess halvhjärtat har letat efter men inte hittat.

Den här boken är kasst skriven i skriva på näsan-stuk. Han kommer med käcka tips och använder en handfull citat för varje tips som sträcker sig över max två sidor. Tipsen är i stil med "Finn din livsuppgift", "Visa medmänsklighet mot en främling varje dag", "Var utan klocka en hel dag", "Drick färskpressad juice varje dag" och så vidare, och så vidare.

Jag står inte ut!

Idag började jag hoppa i den i stället för att läsa den i kapitelordning. Jag har nu hittat ett enda kapitel som tilltalar mig - "Låtsas att du är den du vill vara". Där föreslår han att man ska uppträda som den man vill vara. Det är en intressant tanke. Eller handling.

Hur vill jag vara?

Inga kommentarer: