torsdag 6 augusti 2009

Day two

Vi har hunnit mycket idag. Och jag säger till att börja med att jag älskar GAP. Jag vill ha vartenda plagg. Ska tillbaka imorgon när jag har svarat på en nätsurvey som ger mig 20% på ett inköp - och jag ska köpa en kofta. Den finns på pyjamasavdelningen, men det är det ju ingen hemma som vet. Eller hur?

Vi har även tillbringat tre timmar på en båt som åkte runt Manhattan. Väldigt bra tur! Jag har ju till exempel aldrig fattat att Brooklyn och Queens är stadsdelar som inte ens ligger på Manhattan. Jag har kort sagt aldrig begripit vad Manhattan är och inte är. Eller hur New York är funtat. Nu vet jag bättre! En sak är väldigt konstigt med New York. Manhattan är en ö, men en illa utnyttjad sådan. I Stockholm lever vi för vattnet - här vill man inte ens kännas vid vattnet mer än när man åker runt ön för att se in mot stan och husen. Jag tycker man har missat nåt med den inställningen.

Åt lunch på Applebees - min favoritsnabbmatskedja.

Har även varit i Nintendo World Store där jag misstänker att vi stannat (ändå) längre om alla sönerna varit med. Jag önskar att de varit där med oss ...

Disney Store är roligt men det verkar tyvärr som om filmen Cars är helt ute.

Så var vi på Marriott i baren som heter "The View" och drack ett glas vin/öl också. Trevligt. Åt mexikansk middag i Greenwich Village.

I morgon blir det Macy's och Central Park, tror jag.

Tidig kväll i kväll också. Det tar på krafterna att utforska! Ska försöka hitta ett bättre frukostställe än Starbucks i morgon.

Har förresten sett vilka de två sista paren i So you think you can dance är. Hehe.

Inga kommentarer: