tisdag 11 augusti 2009

Som det blev

Idag har fler saker hänt än jag trodde. Vi åt lunch med min lilla mama. Sushi. Det var jag och de två yngre sönerna (eller? Hur ska jag skriva? En är 5 och en är 17 ...) Hon var solbränd och hade fiskat kräftor och ska snart till USA på släktträff. Man kan tro att vi inte hr samma släkt, men det har vi.

Så kom vi hem och jag somnade som en stock. Skulle se den där filmen ... Kanske i kväll?

Läste aldrig in eftersom han i Talstudion var ledig. Det var inte bra. Nu måste jag gå upp tidigt som helvete i morgon. Men vi var på fritidset och tittade. Tyvärr var de på utflykt så det var inte så många människor att se.

Viktigast idag var nog det riktigt allvarliga samtalet med femåringen. Han är ett pain in the ass grande. En bortskämd liten slyngel som man knappt står ut med. Hu! Vi pratade "tack" och "kan jag be att få" och "snälla". Han grät. Det var efter det jag somnade.

Nu är det middag. Sista på den här semestern. Vi dricker vin.

Inga kommentarer: