torsdag 13 augusti 2009

Höstregn?

Promenerade just hem från bion med mellansonen och konstaterade att det luktar gott av blöta träd och asfalt i stan. Sonen gillar det här vädret mest av alla väder - och jag kan delvis hålla med honom. Fast jag gillar nog kanske egentligen att vi har ordentliga årstider bäst. Jag tycker om regnet på hösten och när det är kallkallt men inte snöar på vintern lika mycket som jag tycker om det gröna på våren och att bada på sommaren.

Det är märkligt när jag tänker på de olika årstiderna. Jag föreställer mig att jag promenerar snabbt i mörker när det regnar på hösten, att jag väntar på tåget i Handen och ser ut över sjön Rudan på våren, är på väg hemifrån mot tvärbanan på vintern och är på svärfars brygga på sommaren. Hade ingen aning om att jag hade så tydliga årstidsbilder ...

Vi har sett "Whatever works", Woody Allens senaste, de två äldsta sönerna och jag. Den var rolig men en bagatell. Det är väldigt mycket teater över den och jag är inte hundraprocentigt förtjust i det att han låter unga flickor bli förälskade i väldigt mycket äldre män i precis varenda film. Ska tänka lite mer på vad jag egentligen tycker ... Det roligaste var ändå att se gatorna i New York. De jag just gått på i China Town. Vill tillbaks.

Inga kommentarer: