fredag 14 november 2008

Stolt mama

Äldste sonen ... Jag är stolt! För även om hans favoriträtt en fredag är våfflor (som han sätter i sig strax innan han ska ut och ... supa?) så har han ju helt klart sina väldigt imponerande sidor :)

Han har ju utökad studieplan (eller vad det kan heta) och han är DUKTIG också. MVG och MVG och MVG. Ingen har berättat det för mig. Samtal med nån i skolan om att han ville läsa lite extraämnen. Denne någon undrade om han verkligen skulle greja så många ytterligare poäng. Jodå.

Smart, snygg och vänlig. Vad mer kan en mama önska sina barn? Och jag har TRE!

I nästa vecka ska han göra sig av med engelskan.

Det liksom väller över en som förälder. Plötsligt tar han hand om en massa själv. Även om han inte lagar mat eller bäddar så finns det en massa annat jag blir vanvettigt glad för. En vilja att vilja nånstans. En ambition att sträcka sig bortåt men inte nödvändigtvis ifrån.

Det får mig att vilja veta vad som händer framöver. Jag väntar med spänning. På vad som helst!

Inga kommentarer: