söndag 2 november 2008

En fransman i USA

Min amerikason har delat familj med en fransman som verkar gräsligt ung och bortskämd. Denne unge man har anklagat familjen för att ha stulit pengar. På felaktiga grunder. Innan han konfronterade familjen så pratade han med rektorn på skolan (tillika mamman i värdfamiljens chef), områdesrepresentanten och (såklart) sin familj. Det är det jag tycker är omoget. Jag fattar att han talar med sin familj om pengar har försvunnit, men rektorn på skolan???

Nåja. Denne "host brother" bor inte längre hos den anklagade familjen och pengarna hittades bakom en hylla när han stuckit (familjen ansåg att det var ohållbart att han skulle stanna kvar efter en sån anklagelse, han har flyttat nu. Till en annan familj. I samma by. Suck!).

Just nu längtar jag våldsamt efter mitt mellanbarn. Han har varit borta länge nu. Och det har varit en ganska knepig period därborta. Förmodligen konstigare för mig än honom, men i alla fall. Han reder sig. Jag får all info med fördröjning. Antar att det är nyttigt för oss båda. Han reagerar på ett klokt sätt och jag är omåttligt stolt över honom!

Inga kommentarer: