måndag 24 november 2008

Against all odds

Ett gäng ungar blir ihopfösta på dagis. Hur höga är oddsen för att dessa barns föräldrar ska gilla varandra? Ganska låga, skulle jag tro. Eller VET jag av erfarenhet sen äldre barn. Klart man gillar några, men allihop?

Det är dock nåt särskilt med yngste sonens förra dagisgrupps mammor. Nåt med mixen av folk. Vi passar ihop. 

Jag har inte gjort nån krans ikväll. Förlåt! Jag ha gjort en ljusgrupp. Alltså nån sorts julgrupp med ljus. Röd skål, oasis, silvergran, nån sorts modernare (?) ormbunke, nejlika, psoriasis (nej - jag bara skoja', jag menar ...) gerbera, rött ljus, kanelstångssamling med röd ståltråd runt. Very nice!

Nu ska vi snart ses igen. En av favvomorsorna ska flytta till Bryssel minsann. Himla trist. Jag som trodde att våra barn hade en framtid tillsammans :)

Inga kommentarer: