fredag 14 november 2008

En konstig dröm

I natt - eller i morse? - drömde jag att P och jag var på Medborgarplatsen. Dregen i Helacopters/Backyard Babies gick förbi och jag kommenterade nåt. Han tittade inte på oss men svarade uppskattande på kommentaren. Vi fortsatte att prata medan vi gick (han hela tiden två steg före oss). Vi skulle åt samma håll, visade det sig.

Han bjöd hem oss. Han bodde i Gamla Stan (med utsikt mot Hammarby Sjöstad. Eh?). Han hade en fin lägenhet - man kom in i en stor hall som ledde till rum åt alla håll. Det bästa var dock uteplatsen. Han hade en terrass som var stor som en trädgård med träd i krukor och grill och redig sittplats. Grannarna hade nåt liknande, men de hade delat av uterummet med en mindre vägg. Grannarnas säng stod på uteplatsen. Dregen hade ogenerat porrtidningar vid sin säng.

Sen skulle vi ut och åka bil. P och jag väntade medan Dregen gick av vid en mack. Då kände jag att det fanns nåt vid min fot - en påse. Jag kände på påsen. Nåt mjukt. Nåt långt runt och vasst. En spruta. Heroin. Jag visste det.

Sen vaknade jag.

Dregen?

Inga kommentarer: