fredag 21 november 2008

Röd tråd

Sov länge, men hade kunnat sova längre. Det var skönt! Pratade lite med mamma i telefon. Det var trevligt! De ville ställa in den gemensamma julträffen innan julafton - uridiotiskt tyckte jag. Vi vill träffas!

Thaimassagen var underbar. Timman kändes som två!

Sen var jag i stan. Åt lunch och sen träffade jag Kungsholmskompisen som hade jobbat klart för dagen. Köpte garn. Väldigt snygg färg - agave, enligt tyska siten. Fast jag ska inte titta på den tyska webbsidan mer - det visar sig nämligen att garnet kostar hälften av det jag betalade på NK (surprise ...?) Lite tröttsamt eftersom jag just har varit i Düsseldorf. På Karstadt. På typ garnavdelningen. Hm.

Anyway. Nu har jag börjat sticka. En avig, en rät. En rad, en maska. Jag vet inte hur det slutar. Måste nog kolla nån sida med sticktips. Jag kommer ihåg hur man stickar men inte hur det kommer att se ut. Började med nån sorts mosstickning, tror jag. Men det är så jobbigt. Undrar hur jag ska ta mig förbi att riva upp det jag hittills gjort ...

Nu sitter jag med ett mycket litet glas låtsasbubbel. Ska börja med maten. Sen är det myskväll!

Vilken var då den röda tråden? Ingen aning. Så jag byter ut den mot grönt garn!

Inga kommentarer: