onsdag 1 oktober 2008

Två roliga historier

När jag var liten kunde jag två roliga historier. Jag kommer fortfarande ihåg dem. Det är fortfarande de enda roliga historier jag kan, kanske jag ska tillägga.

Okej - detta berättar jag alltså som typ 7-åring.

1.
Den lilla flickan fyller år och får två presenter - en klocka och en liten flaska parfym. Under födelsedagsmiddagen pratar de vuxna och flickan vill gärna berätta om presenterna, men hon vill inte skryta. Hon säger "Om ni hör ett litet ljud och känner en liten lukt så är det bara jag".

*fniss*

2.
Det var en tysk, en norrman och (en) Bellman. De tävlade om vem som hade högst flaggstång. Tysken sa "Min flaggstång är så hög att inte ser knoppen på den". Norrmannen sa "Min flaggstång är så hög att den går högt upp bland molnen". Bellman säger "MIN flaggstång är så hög att den petar gud i äschlet".

*hehe*

Och här får du verkligen tänka dig att jag inte var särskilt gammal och knappt visste vad ett arsle var och därför sa äschle. Med tje-ljud. Som i kök.

Som sagt - jag kan inga andra historier. Å andra sidan- vem berättar historier nu för tiden? Undrar mest vad som fick mig att minnas just dessa två.

Godnatt!

Inga kommentarer: