onsdag 8 oktober 2008

Spännande hos frisören (inte lika spännande frisyr)

Min frisörska håller till på Renstiernas gata. Ett näste för tjuvar och poliser, visade det sig. 

Några timmar tidigare hade 7Eleven-butiken blivit rånad (rånaren greps på plats. Måste ha varit låååångsam? Eller snabba poliser?) 

Medan jag satt där så fylldes porten mittemot med insatssyrkepoliser. 11 stycken räknade vi till. Med hjälmar och vapen men utan ansikten ruschade de ljudlöst upp till tredje våningen. "Känt tillhåll för skummisar" berättade en av de andra frisörskorna. Vi satt och glodde genom fönstret som plötsligt förvandlats till en minst 52 tums-TV. För det kändes overkligt när hjälmpoliserna utan namn ersattes av "vanliga" poliser som till slut kom ut med en ung kvinna och en ung man, båda i munkjackor (kriminellt va?) och satte dem i piketbilar.

Sen var det frisyren ... lite mindre rolig än jag tänkt mig. Trist färg och trist klippt. Jag klagade lite och frisörskan gjorde vad hon kunde för att piffa till. Det blev sådär. Men det växer väl ut.

Nåja. Ännu en dag på arbetet för poliser och frisörskor.

Inga kommentarer: