onsdag 1 oktober 2008

Detschniland

Det regnar i Tyskland. Men jag har åkt en illröd liten folkabubbla, så det gör inget.

Innan det regnade och jag åkte bil så åt jag en otroligt god, argentisk biff med supergod sallad (egentligen är det nog dressingen som är supergod, men i alla fall).

Innan biffen åkte jag tåg och försenat tåg och tåg, som tursamt väntade på det försenade tåget, och flygplan. Planet var försenat. Blåst i Frankfurt gjorde att vi inte ens lyfte från Arlanda. Satt och väntade på avgång i 50 minuter. Satt hungrigt och väntade på att de skulle erbjuda sina inte så goda saker från betalmenyn i ekonomiklass. Slap in the face, säger jag. Först stänger de in oss så att man inte ens har möjlighet att köpa en banan eller en kopp te, sen berättar de om smaskigheterna som serveras i business (där satt Dr Alban, minsann) och om de andra gratisgrejerna SAS bjussar Ekonomi Extra-gästerna på. Till sist berättar de om plastsalladen med ost (HU!) och skinka man kan äta i ekonomiiiiiiiklass.

Nåja. Den argentinska biffen smakade desto bättre när jag väl fick den!

Nu dricker jag tyskt, starkt te på hotellrummet. Hoppas jag kan sova sen ...

Inga kommentarer: