lördag 4 oktober 2008

Lyckad läsning

För några veckor sen fick man en bilaga till DN. Det var en bilaga som verkligen lockade till läsning. Visade sig vara en annonsbilaga från ... ta-dam - Pressbyrån. Jag la undan den för att hitta den perfekta stunden att läsa den. Tyvärr la jag den på ofredat ställe och P slängde den. Jag blev skogstokig.

Men! Igår när yngste sonen och jag köpte fredagsglassen på Pressbyrån (det är bara där de har fotbollsglassen) så fanns det ett helt ställ med bilagan som heter "sid.". 

När bilagan kom så pratade jag med några om den och det visade sig att både bror och kungsholmskompis hade fastnat för den.

Som sagt - lyckad annonskampanj. Nu måste jag börja botanisera bland alla magasin som finns! Go Pressbyrån, go! (Tänk att jag jobbade där i hela två veckor innan jag gav upp. Fy fa-an, vad meningslöst det kändes! Konstiga arbetstider på Gullmarsplans Pressbyrå som bara sålde helt värdelösa saker. Jag slutade när jag började undra hur en Pressbyrå i u-land skulle gå. Strumpbyxor, cigaretter och halstabletter ...)

Inga kommentarer: