tisdag 7 oktober 2008

Morgonstund

Men? Kan inte folk bara hålla klaffen på tunnelbanan? Måste de vara sociala och ha trevande konversationer som inte ens ger nåt?

Kvinna i min ålder skulle tvunget prata med gubbe hon knappt kände. Han berättade för henne 0m hur sen tunnelbanan var. Och varför. Han var ouppmärksam nog att inse att hon klev på på samma station som han och därför också kände till allt om väntkvarten och vagnfel på tre tåg.

Han var antagligen chef på hennes företag och hon kände sig tvungen att smöra. I annat fall förstår jag faktiskt inte varför hon var tvungen att öppna munnen innan de kom fram till sin slutdestination.

Jag tog så snabbt jag kunde upp min lilla musikmaskin och satte den på högsta volym. Allt för att störa tillbaka och slippa höra dem.

Ska man nödvändigtvis prata med varandra på tunnelbanan så får man ha intressanta samtalsämnen eller prata tyst. Så det så!

Inga kommentarer: