tisdag 28 oktober 2008

Några timmar på stan

Vi har haft visionsarbetet på jobbet. Snart kanske vi arbetar åt samma håll, har samma ledstjärna. Om några veckor är det fest på arbetet och inbjudan lyder "Dress like a star or come as you are". Det är alltså stjärntema. Vi ska ha en tävling också. Man ska svara på frågor på sex olika stationer. Som belöning för rätt svar får man en stämpel som senare under kvällen ger fri drink på festen som följer. Idag skulle jag köpa olikfärgade stjärnor nånstans.

Så här gick det:
- Åhléns. Bra början! Hamnade såklart på damklädesavdelningen men tittade och kände mest. En doft av Sarah Jessica Parkers nya parfym låg över stora delar av Werasortimentet. Det luktade gott.
- Indiska. Började nästan gråta när jag såg mig i spegeln i omklädningshytten. Gick därifrån.
- Tillbaka litegrann på Drottninggatan. Svängde ner bakom Åhléns där den där affären med second ha ..., jag menar vintagekläder ligger. Letade lite efter stjärnkläder. Kollade silvriga handväskor. 299:- var mer än jag tänkt mig.
- Buttericks. Hade glömt att det är höstlov OCH halloween. Det var proppfullt med folk och i den hörna där klisterlappsstjärnor eventuellt skulle kunna finnas hoade det på ett spöklikt sätt. Jag blev orolig och gick.
- Hötorget. Fem vita liljor och trattisar. Om kriget kommer har vi i alla fall svamp.
- Sveavägen. Partybutiken. Stängde klockan 18. För fem minuter sen.
- Panduro. Oh - härliga butik. Klister och pärlor och papper och stämplar. Stämplar! Bättre än klistermärken. Hittade ingen stämpel i form av stjärna men väl lite glittriga stämpeldynor i sex olika färger (jag känner mina arbetskamrater. Inga tillfällen för fusk får ges!)
- Matton. Stängde 18.30. För fem minuter sen.
- NK. Inga stjärniga strumpbyxor. Inga stämplar på julavdelningen på plan 4. Inte hos Bookbinders Design. Inte på pappersavdelningen.
- Åhléns. Cirkeln är sluten. På plan 2 hittade jag nåt från Panduro (!?) som fick duga. På väg ut passerade jag chokladhandeln Robert E. Köpte två små bitar med smak av Earl Grey och citron och två med smak av viollakrits. Dessa har just jag och P njutit av. Tyvärr missade han bjudbiten jag fick av flickan i lilla butiken. Den var nästan godast. Kardemummatryffel. oh!

Till en annan gång-
På Sveavägen stänger alla (roliga) butiker klockan 18.
På nedre delen av Kungsgatan och bortåt Norrmalmstorg stänger man 18.30.

Inga kommentarer: