torsdag 30 oktober 2008

Lädig!

Ska vara ledig i morgon. Det är ju ändå höstlov ...

Mycket att stå i denna helg - trevlig middag fredag och på lördag ska svärmor korsfästas (eller vad hon nu ska göra som pensionerad präst?) så då ska vi till kyyyyyrkan minsann. Senare samma dag ska vi till svärfar som har fyllt år. Jag avstyrde "via IKEA" på lördag eftersom jag misstänker att det kan vara droppen som ... och så vidare. Det blir hektiskt nog. IKEA står kvar. (Har dock inte nämnt "via Barkarby Outlet" på lördag för P. Vi får väl se ...)

Nu kommer jag säkert snubbla vid ingången till kyrkan som straff för att jag hädat. Eller få onda ögat av nån skulptur i kyrkan. Eller ramla ner i en nygrävd grav. Eller anfallas av hungriga småfåglar som tror att jag har risgryn i handen (De vet ju inte att det inte är bröllop utan en helt vanlig korsfästelse som ska äga rum. Eller hur var det nu?) Eller också kanske svärmor utrustats med en Harry Potter-liknande stav istället för riksäpple (eller hammare och skära?) när hon står därframme och predikar - och råkar kasta förbannelser över mig. Eller? Har man kanske inget i handen alls? Jag är ju aldrig i kyrkan. Har varit på högmässa en gång. Heter det julmässa på julen? JulOTTA heter det ju. Det har jag varit på en gång. Lustigt nog i samma kyrka som jag gifte mig.

Man lär så länge man lever.

Herregud.

Inga kommentarer: