lördag 18 oktober 2008

I pyjamas

Vaknade sent och har travat omkring i pyjamas hela dagen. Jätteskönt.

Har städat i yngste sonens rum. Rensat, rensat, rensat. Bort med småbarnssakerna, gamla nallar och trasigt.

Fast jag blev lite sorgsen när jag slängde "gisen" en underbart skär gris som jag köpte när jag var gravid med äldste sonen. För nitton år sen. Nu ser den ganska soggig ut ... och bor inte här längre. De mjukisdjur som är okej, men av nån anledning inte längre uppskattas av någon, hoppas jag att vi ska kunna skänka nånstans.

En del grejer kan vi nog sälja också. Kanske vill yngre kusinnan ha nåt också. Pussel och så.

Insåg att jag efter cirka hundra år kunde göra mig av grejer som jag har "sparat" sen jag var liten. Jag har alltid tänkt att jag ska ge mina gamla leksaker till mina barn. Det har jag gjort nu. Vissa saker har de ALDRIG lekt med, visst har de lekt klart med och en del har ju såklart gått sönder (gummiKing-Kong, till exempel - AJÖ!)

P har tömt balkongen på krukors innehåll och handlat. Jag lagade mat - sataykyckling med jordnötssås. mm! 


Inga kommentarer: