tisdag 25 mars 2008

Tillbaka på jobbet

Jahaja. Nu är man tillbaka igen då. Efter sköna hemmadagar är det dags att börja tänka på Excelark och Outlookkalendrar och möten. Kunde inte sova inatt. Tänkte på sonen i USA som håller på med jobbiga arrangemang innan hemresan. Tänkte på borttappade saker (eftersom jag tror att jag har lyckats mista ett fint örhänge nånstans igår). Tänkte på jobbiga jobbgrejer. Funderade på att gå upp och göra anteckningar, men jag fungerar inte riktigt när jag är i halvdvala. Jag kan tänka men inte handla. När jag vid halv sju var såpass vaken att jag tittade på klockan så fick jag ändå mer ångest när jag insåg att jag kanske bara skulle få sova 20 minuter på hela natten. Vänta ett tag ... Jag tror att jag kan stava till orsaken till det här syndromet ... S-T-R-E-S-S va?

Nu är det listdags igen. Det är så skönt att bocka av! Råder viss bot på stress också. Har en ny anteckningsbok!

Längtar till helgen. På fredag hoppas jag att kompisar kommer hit och umgås lagom mycket och länge. På lördag ska vi till min "hemby". Syskon av alla de slag med familjer ska också dit. Hoppas att vi får se bilder från Vietnam. På söndag ska vi till en faster och prata Smålandshus. Det brukar vara trevligt även om vi fikar mer än kommer fram till nåt. Ska försöka prata om att avyttra värdesaker i huset. Vi måste ha en startsumma för att komma nånvart överhuvudtaget!

Hörde nån prata om löss i helgen, sen dess har det kliat som satan i huvudet på mig. Känner vartenda hårstrå röra sig. När min mormor var liten satt hon bakom en flicka med flätor i skolan. Hon såg hur lössen kutade i benan. (Nu kliar det ändå mer ...)

Inga kommentarer: