måndag 31 mars 2008

Serier vs. annat

Säsongspremiär för Hammarby idag. Det gick bra. 1-0. Mot Ljungskile borta. M-m. Hade det gått dåligt hade det varit pinsamt. Men det kan ju vara så - dåliga lag som kommer till allsvenskan för första gången (på länge) - är mer peppade än dem som varit med länge. Särskilt när de spelar på hemmaplan. Nog om detta.

Efter fotbollen försökte jag börja titta på en ny serie. Cashmere Mafia. Orkade med det hetsiga bla-bla-blaandet en kort stund. Och då försökte jag verkligen. Men jag kopplade över till American Idol istället. Det är mer min grej. Av nån anledning. Tävlingsmomentet är väl kanske det som lockar. Jag sitter och hejjar på nån som kanske vinner. Jag är med i tävlingen, om så bara i mitt eget huvud. Samma sak med Så ska det låta eller På spåret. Och Top Model.

Å andra sidan ser jag ju gärna Medium. Trots att det är så läskigt att jag blunder mig igenom det. Spänningsmomentet är fortfarande där - det är lite deckarartat och jag kan gissa vem som är mördare. Typ.

Inga kommentarer: