onsdag 26 mars 2008

På resfronten

Jag ska till Lissabon i höst. Har aldrig varit i Portugal. Det ska bli spännande! Innan sommaren ska jag till Köpenhamn. Måste kolla vad det är för utställning på Louisiana då ... Hurra! Det är Cézanne och Giacometti! Trevligt!

Vi funderar på en tripp till Paris också. Jag har ett möte utanför Paris en måndag i mitten av maj. Tänkte kanske tillbringa helgen i Paris då. Tar med P och yngste sonen så kan vi hälsa på min svägerska med familj. Disneyland Paris lockar så klart också. Vi får väl se hur det blir.

Berättade om Sydafrika för en lycklig själ som ska på bröllopsresa dit. Undrar om de behöver nån som bär väskorna med sig. Hallå? Jag är JÄTTEstark! Kan bära HUR tunga väskor som helst! Och titta - jag kan sudda i kalendern om det skulle stå nåt oviktigt just de datum resan äger rum!!! Övriga familjemedlemmar är också VÄLDIGT starka. Vad sägs om att bli buren i gullstol hela semestern? Va? Jag tycker det är ett oerhört schysst erbjudande. Man kan inte säga nej, faktiskt! Jag har ju köpt världens största resväska också. Den sover vi så gärna i. Bröllopsresa är ju faktiskt inget man måste åka på helt ensamma. Ju. Man kan vara lite annorlunda och ta med sig en extra liten familj. Om man får tråkigt. Om man är för få om man vill spela spel. Eller om man behöver hjälp med att vika stora lakan när den andra är i duschen. Du ser - en liten extra familj är till och med oumbärlig. Och, som av en händelse - här är vi!

Vi ställer även upp till andra resmål - Japan (behöver jag nämna att vi är LÅNGA också? Vi ser över nästan alla i hela Tokyo, till exempel.), USA (en del av oss har körkort. Ett måste i USA. Vi kör väldigt bra! Och om bilen går sönder så puttar vi så gärna.), Egypten (Vi är väldigt duktiga som personliga guider. På svenska! Vi har sett MASSOR av avsnitt av Scooby Doo - vi vet i princip allt om mumier! ) och andra ställen. Vill passa på att nämna att vi har två exemplar av Skolatlasen från 70-talet och bara det gör ju att förtroendet för oss och våra kunskaper ger ett gediget intryck. Inte sant. Så - vad väntar du på? Hör av dig så bokar vi in den där resan! Passa på nu - i morgon spelar vi kanske Yatzy med nån i en annan del av världen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är underbar! Älskar din blogg!
/Han i bröllopsplaneringen