torsdag 6 mars 2008

Solnedgång i Afrika

Taffelberget heter Table Mountain på engelska. Bordsberget, alltså. När använder man ordet Taffel idag, förutom i det utomordentligt fåniga uttrycket ”Nu bryter vi taffeln”? Måste kolla nån etymologisk bok. Hur som helst – Taffelberget ser sådär lagom skoj ut från marken. Ja – det är snyggt när molnen rinner ner för berget, men i övrigt var det inget jag längtade efter att komma upp på.

Häromdagen var vi där. Hela gänget åkte upp med linbanan klockan 18.30, vilket innebar att vi hade en timma på oss innan solen gick ner och linbanan skulle åka den sista turen neråt. Med oss hade vi vin och chips. 12 pers på 5 flaskor vin på en timma på fastande mage gjorde oss alla vansinnigt … glada. Utsikten var berusande bara den. Jag har ALDRIG sett nåt så vackert! Vi var där en timma och under den stunden visade sig solen och världen från sin bästa sida.

Jag älskar moln. Nu har jag varit bland dem utan att sitta i ett flygplan. Fantastiskt!

Sprid min aska här!

Inga kommentarer: