tisdag 18 mars 2008

Filmtajm

Var hemma idag också. Han har en envis feber, yngste sonen. Min snuva är inte lika illa och 37,3 för mig känns löjligt jämfört med hans 38,2. Jag gillar inte att febern inte ger med sig. Hoppas att ytterligare doser av penicillinet hjälper ...

Har sett tre filmer idag. En på förmiddagen, en efter middagen och en alldeles nyss. Jag älskar film! (Jaja, nu kommer jag snart avslöja vad jag sett - och vad jag inte riktigt orkade se. Kanske inte så imponerande filmer, men det var vad jag behövde idag. Och kanske alltid. Jag ser hellre filmer som tidsfördriv än som nåt världsomvälvande. Åtminstone oftast.)

Börjar med den jag hoppade över. Som jag såg lite av - Kärlek 65. Av Widerberg. Det listade jag ut snabbt. Min mamma såg ut som Evabritt Strandberg gjorde 1965. Snygg som attan.

Sen ...
Två dagar i Paris. Den var okej. Kommer nog glömma den snart, men som sagt, som tidsfördriv helt ok.
Djävulen bär Prada. Den var bättre. Lite tankeväckare sådär. Vad gör man för jobbets skull. Jag orkar inte ens tänka på det. Jag arbetar för mycket. Varför? Nå. Meryl Streep var bra och grät inte. Ett tag var det Helena Bergström-varning på henne. Grinade i varenda film. HU!
Till sist ytterligare en romantisk komedi. På TV. Miss Secret Agent. Mm, jag vet. Fjortisfilm. Men jag grinade ändå på slutet. Och jag skulle kunna tänka mig att ha Sandra Bullock hemma i soffan.

I övrigt har det varit en lugn dag. Pannkaka/omelett til lunch. Badade varmt för att driva ut febern. Tittade på konståkning med sonen. Jag somnade. Han tittade. Det är så mysigt att ligga bredvid hans lilla kaminvarma kropp och bara vara. Pratade med släkting om sommarens begivenheter. Jag hoppas att en eventuell stund i Småland inte krockar med första kusinbarnets födelse. Men däremellan kommer påska.

Har tackat ja till nån som ringde och bjöd in till en gruppdiskussion om hur man kan förenkla saker i hemmet också. Tror det kommer handla om mat. Jag är med i nåt register sen tidigare. Man får 400 spänn. Och jag gillar att tycka och tänka och prata. Och att få betalt för det gör ju inget :)


Vi är hemma i morgon också. Ska nog hyra fler filmer!

Inga kommentarer: