måndag 24 september 2007

Vaknatt med sovmorgon

Lilla, lilla lillebroren i huset är sjuk. Host à la minute (?)

Det var inte roligt i natt för honom. Han hostade som en tossig och bad om papper att kräkas i. Eh? Jaja, han var i alla fall medveten om att han hostade så hårt att papper i det syftet skulle kunna behövas. Det tog ett tag innan han somnade.

Det tog ändå längre tid innan jag kunde somna. Jobbtankar började virvla och jag var tvungen att gå upp och få ur mig sakerna. Skickade mail till glada kollegan och chefen om sånt som måste göras idag. När jag hade ett skrivit klart det första mailet, efter ungefär 20 minuter mitt i natten, och jag skulle skicka iväg skiten så försvann det ändå förhållandevis sprituella mailet till glada kollegan i samband med att text om att min tid på hemsidan för jobbmail, var ute. Så jag fick börja om. Den här gången skrev jag bara fakta. Inget gullegull alls. Och dessutom skrev jag det i ett worddokument och klippte och klistrade när det var dags att skicka.

Vi vaknade klockan 10. Så skönt! Vi är båda två glada att vara hemma.

Inga kommentarer: