måndag 24 september 2007

Sysselsättning

Att vara hemma med en ganska frisk snart fyraåring är trevligt. Vi har gjort pannkakor. Och jag har tvingat honom att titta på ett inredningsprogram. Så har vi skalat nästan alla hasselnötterna som han fick med sig från farmorn i lördags. Han har en idé om att vi ska göra hasselnötspaj. Så nu letar jag recept.

De är väldigt goda de här nyplockade nötterna. Alldeles vita och liksom friskt saftiga. För att vara nötter, alltså.

Recept på hasselnötspaj verkar svårt att hitta. I de recept jag hittar ska pajen sällskapa med hallonsorbet eller brylépudding eller nougatinestänger eller andra tidsödande grejer. Jag hade föreställt mig en simpel måndagsefterrättspaj. Nu blir det den här. Kardemumma är min favoritkrydda. Och äpplen är ju ganska nyttigt.

Inga kommentarer: