lördag 22 september 2007

Mingel

Cocktailpartyn = mingel. Värdinnan hann jag inte prata mycket med, men det fanns ju andra. En amerikansk kusin som berättade hur adoptioner kan gå till i USA -
18-åring blir med barn utan att veta om det, föder förvånat och väljer att adoptera bort den lille. Sen får hon välja mellan olika familjer och i det här fallet valde hon dem som på fotografierna befann sig i olika länder. Hon vill att hennes snart bortadopterade barn ska få det hon själv inte har fått. Möjlighet att gå på college och möjlighet att resa utanför sin stat. Rörande!

Han sa också att det var bra att amerikasonen kom till Colorado och inte västkusten. Han beskrev Californien som ett ställe där man i de södra delarna är ytlig och i de norra "weird". Hm ... Colorado fick med beröm godkänt.

Sen talade jag också med värdinnans syster om hur viktigt det är att tala om att man tycker om varandra. Inte hur värdinnans syster och jag tycker om varandra, mer inom familjen. Det känns som det här samtalet utspelade sig ganska sent ...

Till sist hade jag ett samtal med en herre som fram till pensionen för några år sen har arbetat på KB. Våra gemensamma nämnare var Cecilia Lindqvist och Paris.

Det känns som jag pratade engelska hela kvällen. Men både systern och herren talade svenska. Eller?

Inga kommentarer: