söndag 9 september 2007

Söndag

Mulet och söndag.

Idag har jag ägnat en stor del av dagen till att läsa sista halvan av Stieg Larssons tredje bok. Hejåhå, vad jag har slukat! Nu är det inget kvar. Var till och med tvungen att lägga munkavle (typ) på minstingen när han skulle sova. Han låg bredvid mig och läste högljutt en gammal leksakskatalog och ville prata om alla möjliga tråkiga spel han ska önska sig i julklapp. Jag föreslog att han skulle skriva ner vad han vill ha . "Men, du vet mamma, jag kan inte skriva". Nej, där ser du vad bra det är att kunna det, sa jag. Efter en kort stund kom han på att han ville ringa tomten. Fiffigt!

Jag skulle träffa kompis på stan för att titta på vinterkappa, P och yngste sonen åkte till farfarn. Mellansonen sov. Hela dagen.

NK och Åhléns hade mer att erbjuda än jag trott. Kom hem med både vinterkappa och kavaj. Och betydligt tunnare plånbok. Vi satte oss på Wayne's i Akademibokhandeln en stund. Avhandlade livet. De hade ett erbjudande på hennes jobb om avgångsvederlag, hon har tackat ja och kommer nu att jobba i egen regi med sånt hon vill och kan. Jättebra! Fantastiskt bra att göra slag i saken!

I morgon ska jag till jobbet igen. Undrar hur jag kommer att se på saker efter kursen i förra veckan.

Inga kommentarer: