onsdag 12 september 2007

Pissdag!

Arbetsdagen idag har varit rent jävlig. Folk jobbar fel!

Förutsättningarna för att jag ska kunna göra mitt jobb på ett bra sätt finns inte. Folk vet inte vad samarbete är. Folk vet inte vad helhet är. Jag blir gaaalen.

Har den senaste tiden funderat på att gå till nån på HR-avdelningen (fast jag har döpt dem till HÅR-avdelningen. Har aldrig nånsin sett så mycket hår på så få.) eftersom jag håller på att få Alzheimers. Jag gör inte sånt jag ska. Glömmer bort. Gör saker till hälften. Skriver ihop grejer men glömmer skicka. Jag menar - va? Är det likt mig? Har lättare att koncentrera mig på strategier och att fundera på hur saker kan förbättras, än att göra det som ska göras NU.

Jag tror jag behöver läggas in. Hjärnröntgas. Fast det vågar jag inte. Plötsligt kommer forskningen i rymdens svarta hål göra ett genombrott. "Vi började med att titta på hjärnor. Den mest intressanta var en snart 42-årig kvinnas som, tro det eller ej, bara bestod av ett tunt skal utan nånting i. Själva substansen ar på ett mirakulöst sätt försvunnet. Att hon överhuvudtaget kunde stå upp, var ett mirakel". C'est moi!

Tänk om det är nåt som inte är bra på riktigt? I så fall - glöm inte var du läste det först! Enda trösten är väl att jag nog inte är helt psycho. För då hade jag väl inte haft sjukdomsinsikt.

Inga kommentarer: