fredag 14 september 2007

Hätskt

Jävlar vad arg jag har varit idag. Sagt ett och annat okvädingsord faktiskt. Min glada kollega blev rädd för mig. En annan tyckte sig tvungen att tala om att jag var arg. Som om jag inte visste? Men hon som sa det är en dum kossa. Eller allmän jöns.

Jag är visst fortfarande lite argsint.

Mitt humör grundar sig i att jag har på tok för mycket att göra på jobbet. Så vet jag att jag ska komma hem till ett hem fyllt av skit. Och nu syftar jag inte dem som bor där, utan på allt skräp som ligger i travar i hela hemmet.

Man skrattar åt folk som samlar på gamla tidningar och lägger dem i travar därhemma, så är det likadant här. Enda skillnaden är att våra tidningar har blankt omslag. Trodde att jag hade slutat prenumerera på äckelpräktiga Vi föräldrar, men den vill inte sluta komma. Nu ligger den, till och med inplastad, och väntar på att jag ska orka titta åt den. Den ligger och väntar på ett irriterande mesigt sätt, inte kaxigt - som Residence - mer undfallande ursäktande. Blä!

I helgen ska jag verkligen föröka göra en ordentlig Att göra-lista. Annars vet jag inte hur jag ska komma tillrätta med vare sig arbetsuppgifterna eller humöret.

Inga kommentarer: