måndag 20 juni 2011

Välj

I morse promenerade jag med yngste sonen till skolan eftersom P åkte till Oslo över dagen. Vi samtalade om ditten och datten. Han frågade vilket djur jag tycker bäst om och jag svarade att efter att ha sett den där hunden käka sitt bajs eller spy häromdagen så har jag nu mer lite svårt för hundar. Och katter är jag rädd för. Både för att de eventuellt ger mig allergi och för att de kan överraskningsrivas. Jag bestämde mig till slut för att får är bra djur.

När jag berättade detta för en kollega så sa hon att hon hade haft ett långt samtal om får när hon var ute med sin avdelning härom kvällen. De hade haft en sån där diskussion där man måste välja mellan två onda ting, i det här fallet var valen 1) ligga med en död människa 2) ligga med ett får. Hahaha, jag antar att det var sent ... Sen hade de pratat om vem av cheferna av motsatt kön man skulle vilja bada bastu med. Om man valde en av samma kön så var man dessutom tvungen att hångla med den personen också. Roliga samtalsämnen :)

Själv vill jag välja mellan två jobb. Tyvärr har jag bara sökt ett än så länge. Det andra har jag inte ens hittat.

Ajö'

Inga kommentarer: