söndag 12 juni 2011

Mer

De där kollegerna från hela världen - det är dem jag kommer sakna om jag nån gång skulle få för mig att sluta på det här arbetet. England, Portugal och Spanien tillsammans med Tyskland, Dubai och Österrike. Så många historier som ska berättas.

Vi kom in på svensexor idag igen under middagen som chefen bjöd på. Pizzeria ... I alla fall - den engelska mannen som ska gifta sig anar att det kommer att hända nåt snart. Han väntar på att vännerna ska hitta på nåt djävulstyg innan bröllopet. Men inget händer. Inget natten innan bröllopet, inget under bröllopsmiddagen ens. Han slappnar av och brudparet åker på bröllopsresa till New York. På morgonen efter "bröllopsnatten" när den beställda frukosten kommer upp frågar kyparen "Breakfast for two???", en röst under sängen säger "Make that three!"

HAHAHA! Kompisen eller "kompisen" har åkt efter (eller före?) till New York, mutat hotellpersonal och lagt sig under sängen under parets första natt. Ho-ho vad roligt! I alla fall att höra om. Inte lika kul att vara med om, misstänker jag. Hihihi!

I övrigt har dagen gått bra. Fått uppskattning av kollegerna och det är ju alltid roligt. Ändå kommer jag snart inte orka med detta. Måste ringa kattfröken och be om CV-skrivarhjälp. Ska vara klart på onsdag om jag ska kunna söka det där jag vill ha.

Men jag skrattar lite åt "Make that three" ett tag till. Innan jag somnar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hjälper dig alltid. Skicka över det du har så tar jag en titt.
kram