fredag 17 juni 2011

Fina freda'n

Yo!

Vaknade i natt. Mellansonen ramlade in efter klassfest. Klockan kan ha varit tre. Sen kom yngste sonen in. Jag sov ganska kasst. Kunde ha sovit länge i morse också men då slamrades det ordentligt i dörrar, lådor och allt annat där man kan slamra. Jag gick upp.

Började dagen hos läkaren. Ville kolla hostan. Den som förföljt mig ... länge. Fick Cocillana utskrivet. Fast jag tror att det är nån sorts allergi, astma eller "stresshosta". Min mamma har likadan hosta. Nåt med luftrören?

Sen gick jag till thaistället på hörnet och fick fötterna badade, filade och naglarna målade. Skönt!

Gick hem och drog med mellansonen till Söder där vi käkade lunch. Mycket trevligt. Han hade många roliga saker att berätta om ärvda glamrockkläder, presspass till festival i Finland och spelning på Pridefestivalen med bandet som aldrig repat. Många roliga saker! Lite konstigt var det dock - för så många ufon till människor var det länge sen jag träffade under så kort tid. En låtsasspråkspratande gubbe på tunnelbanan, en galen man med jätteticks vid Medis och en uppenbar "det" som glömt bort vad han/hon var ute efter på halva vägen - tydlig förvirrad könsidentitet. Nåja. Trevligt, som sagt.

Sen åkte jag hem till Kattfröken på Kungsholmen och klappade finfina katten en stund innan vi gick ut och snabbshoppade. Jag köpte påslakan från Orla Kiely på Frank Form. De finaste fina, skönaste sköna. Underbart! Detta firades med te/kaffe på trevligt ställe, åtminstone till klockan var halv fem för då dundrade det plötsligt in alla möjliga stökiga människor med barnvagn eller käpp. Då beslutade vi unisont att dra oss hemåt. Kattfröken till sitt och jag till mitt som i det här fallet var Konsum för inköp av tacogrejer och sen raka vägen hem till yngste sonen som var hemma.

Bra dag, bra dag!

Inga kommentarer: