fredag 10 juni 2011

Gammal är äldst

Det här med att vara 46 ... (snart)

Jag börjar nog med att rekommendera en väldigt trevlig restaurang i Amsterdam- Pata Negra. Ja, den är spansk. Det är då det är bra att ha en spansk kollega med sig. 16 personer blev glada, mätta och fulla. Glada var viktigast.

Hurra för att jag fick det här stället rekommenderat av en fnissande hotellbokningsperson för länge sen. Tack!

Tapas är trevligt. Tjoff - en tallrik med skinka, en med fräsande räkor och en med calamares. Tjoff - en tallrik med goda tomater, en med chorizo och en med musslor. Poff - manchega (usch för mig, gott för andra), rostade grönsaker och världens godaste, möraste kött. Sen crema catalan. Kaffe. Paxaran (på min inrådan). Happy life!

Hotellbaren. Hohoho, hihihi och hahaha. Alla dansade i ring. Fem svenskar, en spansk, en portugis, en belgare och en saudier. Barpianisten spelade och sjöng ABBA och Elvis följt av Carola. Främling - på svenska. What???

Sen var det dags för dans på ungdomsställe (jag vet. Jag skriver så med flit. det var verkligen ett sånt ställe. Alla var ... 23.) Roligt. Alla skrattar åt sig själv.

Och nu, mina vänner, ska jag sova.

Inga kommentarer: