fredag 3 juni 2011

Underbart

Jag hade glömt bort att man inte kan skriva inlägg från iPad. En svaghet från Apple. Förhoppningsvis den enda ...

Underbart var att vara hos svärfar med sambo. som alltid. Han viskade "Av alla som kommer hit så tycker jag att det är trevligast när ni är här!" Det är ömsesidigt. Vi gillar att vara där. Man kan inte annat när man bor vid vattnet och solen skiner. Inte för att vi badade, men i alla fall. Gräset är det grönaste jag känner till, himlen kontrasterar snyggt i blått medan näktergalen, sångtrasten och göken ackompanjerar med sina sånger. Så vet man att allt går sin gilla gång och att det blir en god middag oavsett vad man äter - bara för att det är så trevligt och för att man sitter utomhus.

Trevligt var också att pappa med särbo kom på besök och jag tror nästan att min pappa blev en smula mållös av boendet och välkomnandet och värmen. Jag blev glad av att de kunde spontankomma och att de har sett var vi så gärna tillbringar tid.

Kaprifol
(eller Honeysuckle som man lärde sig att det hette med Avon)

Lupin
(som yngste sonen trodde hette Lupan)

Draken

Jag hade köpte billig drake till yngste sonen och det var ju verkligen väldigt lyckat eftersom det har blåst en del.

Nu ska vi grilla på balkongen och förhoppningsvis kan vi även sitta och äta middagen där. Vi börjar med kronärtskockor, sen blir det en melonsallad, en isbergsallad med valnötter, citron, kallpressad olja och lite honong. Majskolv till barnen (äldste och yngste sonen). Ja - entrecôte också. Åh, vad gott!

Hurra vad skönt det är att vara ledig!


Inga kommentarer: