fredag 24 juni 2011

Midsommarafton

Denna högst obegripliga högtid bland alla andra högst obegripliga högtider.

Hade jag haft ett ställe på landet så hade jag förmodligen bjudit in alla mina vänner för att ha det trevligt tillsammans. Men jag har inget sånt ställe så därför blir vi hemma då vi inte är bjudna nånstans heller. Missförstå mig inte. Jag är inte bitter. Tycker som vanligt bara att det är jobbigt när folk frågar vad man ska göra och man ska säga att vi nog ska vara hemma och det ska bli så skööönt, fast man egentligen helst av allt skulle vilja sitta nånstans med människor man inte träffar varje dag och ha det trevligt. Att bo i lägenhet och fira midsommar är liksom ingen vidare kombo. Förresten så är P överstressad inför resan. Jag hajjar inte varför, men det är så myycket att göra så vi kunde inte åka till hans pappa idag och vi ska inte åka till Italien på tisdag utan på onsdag, trots att vi nu alltså har tre lediga dagar att förbereda oss på. Jag hade hellre varit på väg tidigare, jag. Men, men.

Jaja. Nu går vi till Vitabergsparken och tittar på när andra firar det vi inte förstår hur man firar eller varför.

Inga kommentarer: