tisdag 21 juni 2011

It's complicated. Eller inte.

Om jag träffade en kille som släppte min hand när han träffade nån han kände, så skulle jag få lite dåligt självförtroende. Även om vi bara vara vänner.

Om jag fick komma hem till min kompis familj och sova så skulle jag tycka att det var mystiskt att kompisens föräldrar inte pratade med mig (eftersom jag inte skulle veta att föräldrarna fått munkavle och stränga förhållningsorder angående "prat med kompis" och att föräldrarna var lojala med sin son.) Jag skulle känna mig konstig och situationen skulle vara olidlig. Kanske skulle också föräldrarna känna sig som udda troll utan sonens förtroende att kunna ha ett normalt samtal med "kompisar". Att ha en dokumenterat socialt begåvad mor betyder ju inte att hon ställer pinsamma frågor eller pratar på om vare sig vädret eller nudism eller andra pinsamheter i största allmänhet.

Det är inte lätt. Eller så är det det.

Det kan ju vara så att föräldrarna också har varit unga.

Inga kommentarer: