söndag 5 juni 2011

Promenad idag?

Vädret är inte lika vackert idag. Det gör inget. Man kan väl gå ut en sväng ändå ... Ska kanske försöka få med Uppsalasonen (ska jag kalla honom det nu i sommar när han vare sig är där eller har boende där?) på en sväng runt Sicklasjön.

Senare idag ska vi till lillebror och käka middag. Jag uppskattar verkligen de här långa helgerna! Man hinner så mycket - både umgås och slappa.

Jag hade en väldigt märklig dröm i natt. Jag åkte taxi. Satt där fram, vilket jag aldrig gör annat än i drömmen, och insåg snabbt att chauffören inte alls var på väg åt det håll jag ville (i den främmande staden). Jag titta på honom och såg att han var naken och höll en piska. Jag öppnade dörren och ville hoppa ur i farten, då gasade han och gjorde en ögla av piskan som han försökte få tag i en dörrknopp med för att stänga dörren. Till slut kom jag ur bilen. Vad jag inte visste var att han förföljde mig i flera år. Så långt senare tittade han direkt in på mig genom ett fönster. Han ville döda mig. Jag lyckades fly. Igen och igen. Han var svartsjuk också. Jag fick en bebis och sen gifte vi oss - den där piskmannen och jag. Väldigt konstigt.

Tror att det har att göra med att jag läste Erlend Loes senaste bok som utspelar sig i Tyskland och där det finns en man som heter Bader. Har en känsla av att jag tänkte på Baader-Meinhof och Stockholmssyndrom och jag vet inte vad.

Jaja. Undrar varför jag läser böcker och ser på filmer när jag kan gå och sova och drömma :)

Jag var hos Bokhandlerskan på Akademibokhandeln vid Hötorget härom dagen, skulle lämna en sjal som hon glömt här vid senaste ERFA-salongsbesöket. Kunde inte låta bli att köpa böcker. Så nu ska jag läsa två Anna Jansson, "Påven Johanna" och "no och jag" på semestern också. Kommer knappt ha annat än böcker med i bagaget. Och hur ska jag hålla mig ända till dess? Ska i och för sig fortsätta med "Tre sekunder". Nu.

Inga kommentarer: