måndag 3 januari 2011

Ostädat

Alldeles nyss drösade en uppställd stenskiva (P lägger bröd i ugnen på den när han bakar) i golvet. Jag höll på att få ett nervöst sammanbrott. Som sagt - höga ljud är det värsta just nu. Stresssymptom. Sa det till P. "Jag är stressad nu. Höll på att få ett utbrott av det där höga ljudet." Då sa han att han också är stressad. Det var en nyhet för mig. Han är det av att vi har det stökigt. Det är kanske en annan sorts stress, tänker jag och önskar att han kunde stötta mig i min livsstress genom att kanske till exempel städa om han får vardagsstresssymptom av det.

Är jag egoistisk?

Men ja - det ser för jävligt ut här hemma. Vi har inte haft en endaste utomstående vuxen förutom familjen hemma under hela julen. Vi travar omkring bland kartonger (julgransprydnads-, högtalar- och förstärkar-), nystrukna kläder som ska hängas in i i städad garderob en dag när P går hemifrån (nej, just det. Aldrig.), tidningar och typ julklappar. Överallt.

Vi ska försöka köra ett städrace idag. Hoppas att P går och tittar på ytterligare nån högtalare och växlar lite pengar innan klockan 15 för då ska vi åka.

Denna vecka -
Måndag
Städa
Riga

Tisdag
Riga

Onsdag
Riga
Läsa in
6-årskalas hos brorsdotter

Torsdag
Röd dag. Vad nu det innebär?
Jo, just det fotbollsturnering med yngste sonen 12-16 eller nåt. Får man säga suck?

Fredag
Korvkalas hos 20-åring på Kungsholmen

Lördag
Middag med lillebrors familj

Söndag
Dagen innan arbetet börjar.
Yngste sonen åker till sin farfar för att vara där under måndagen då fritids är stängt.

Har jag nämnt att de dubbla, tunga hjärtslagen har börjat igen? Kan man få krypa in i nåns livmoder och stanna där en tid? (Tänk inte på hur det skulle se ut. Tänk värme, lugn och dova ljud. Det skulle i alla fall jag behöva just nu.)

1 kommentar:

Anna sa...

Jag brukar tänka mörk, sval (på ett skönt sätt), omslutande grop... moder jord som tar hand om mig och stryker mig över pannan och lovar att allt ska bli bra. Egentligen slutklämmen på en meditationsövning där man går igenom dom fyra elementen.
Hoppas ni får det lugnt och fint i Riga!