tisdag 18 januari 2011

Lyckat och misslyckat

Skulle ut på köpetur. Saker till lillebror, som fyller 40 och ska ha fest, skulle införskaffas. Alla syskon med sambos ska vara med på present. Eller ... skulle vara med. Ett par drog sig ur. De gillade inte det han skulle få. För de är trååååkiga. Så nu ska de hitta på nåt eget. Nåt jätteroligt. Kanske en hammare? Eller en stekspade? Jönsar!

När kalaset är över ska jag berätta vad han fick.

Jaja. Jag hittade ändå inte det som skulle köpas. Men jag hittade en tunikaartad grej på Indiska. Halva priset på rean! 125 spänn fick jag punga ut med. Det var billigt! Hur hamnade jag på Indiska? Där hittar man absolut inte det som ska ges bort till lillebror. Men det visste jag inte innan jag noga hade undersökt att det var så. Eller hur?

I morgon ska jag träffa gamla kompisarna. Roligt! Borde också träffa den stressade bokhandlerskan som jag av en händelse sprang på på Drottninggatan idag. Vi hann knappt säga hej. Hon hade bråttom. AIK, sa hon. Jahaja. Inget att ha bråttom till, tänkte jag :) Och A. Henne måste jag också träffa snart. Vi måste påbörja läxandet igen.

Så mycket att stå i.


Inga kommentarer: