måndag 31 januari 2011

Andra böcker

Vi fick pocketogram som julklapp på jobbet. Bra grej! Jag valde att beställa fyra böcker - Afrodites klinik av Marika Cobbold Hjörne, Karin Fossums Den onda viljan, När du gör som jag vill av Henrik Fexeus och ytterligare en som jag inte minns vad det var.

Jag fick tre av fyra böcker samtidigt. Så jag skrev och frågade var den fjärde boken höll hus. De skickade en extra. Den kom samtidigt som den försvunna boken hittade hit. Så nu har jag två stycken ex av samma bok - den av Cobbold Hjörne. I morse började jag läsa den ... Blä! Vilken skit! Den kanske tar sig, jag har bara läst 24 sidor eller så. Men det kändes som det var väldigt mycket transportsträcka - det hände inte särskilt mycket på de där sidorna som borde ha fångat mitt intresse.

Har läst nåt av henne tidigare - helt säkert Guppy till kvällsmat, som jag tyckte om (1995?). Sen köpte jag nån annan som var svår att börja läsa (En förtrollad vardag?) och nu är det bekräftat. Ska inte ödsla mer tid på henne. Om nån är intresserad av att få en bok av just henne, meddela mig. Inslagen i plast och allt.

Inga kommentarer: