söndag 9 januari 2011

Drömmar

Middagen igår var mycket trevlig. Min bror och hans familj är alltid trevligt sällskap. Vi pratade mycket sjukhus igår. Svägerskan är ju sjuksköterska. Det var intressant. Ansvar och kunskap var temat, kan man kanske säga.

Det blev inte jättesent (med våra mått mätt) de gick vid halv ett. Sen tittade vi på inspelat På spåret och efter det var det ... sent. Nästan tidigt.

Vaknade följaktligen när halva dagen gått och det gör inget, tycker jag. Det är söndag. Slödag. Sen ringde nån leksugen kompis till yngste sonen så P promenerade iväg med sonen till kompisen. Senare kommer farfarn och hämtar sonen för att ta med honom till Bro där han ska äta, sova, leka eftersom skolan är stängd i morgon. Jättebättre!

Hur som helst. Strax innan den där kompisen ringde och väckte hela familjen, så drömde jag en ascool dröm som jag inte på nåt sätt kan göra rättvisa i text. Det var en bilddröm. 40-tal. Visning av drottninghattar. Radioinspelning av misstag. Porrkvarter med nakna pinuppflickor. Blommor. Nån som skulle gifta sig, antingen min syster eller Hamburgkompisen. Den senare tog jag i alla fall en promenad med i en park och hon berättade nåt sensationellt (som jag inte minns nu) på sitt typiska sätt.

Hur som helst. Den här drömmen var så tydlig. Som ett bra intro till nåt. Den var oväntad på alla sätt. Intressant att överraska sig med tidsålder och miljöerna. Drömmar är så intressanta.

Jaja. Nu ska jag vara i verkligheten en stund!

Inga kommentarer: