måndag 24 januari 2011

Nästan bara skicklighet!

Kan tur komma i sjok? I så fall kanske den är slut för flera år framåt för idag har jag haft tur, minsann! Eller? Är det skicklighet? Avgör själv ...

1) Tandläkarbesök i morse. Inga hål! Så ska jag tillbaka först om ett och ett halvt år eftersom jag är en dålig kund med bra tänder! Tur eller skicklighet?

2) I förra veckan var jag på en mässa där olika konferensanläggningar visade upp sig. Man kunde tävla om en massa saker. Idag blev jag uppringd av en sån anläggning därför att jag hade vunnit en tävling. Man skulle uppskatta antalet chokladkulor med jordnöt i, som låg i en ganska stor burk. Jag gissade på 470. Det var 465. Jag vann ett presentkort på Ticnet. 1000 spänn! Bröllopsmässa, Holiday On Ice, Rihanna och matmässa i Karlstad - here I come. Typ. eller inte. Tur eller skicklighet?

Oavsett allt så är jag glad!

Börjar undra när motgångarna kommer. Jag är så adrenalinigt, godmodigt och käckt uppåt att jag börjar bli orolig för mig själv. Jag har intalat mig att det här är det bästa sättet att angripa situationen. Tjo! Om en vecka eller så får vi veta hur "Listan" ser ut - vilka som får jobba kvar. Det kan vara då bakslaget kommer ...

Till dess - kvitt, kvitt, tjohoo!

Inga kommentarer: