söndag 23 januari 2011

Dagen efter

Oj. Vilken fest! Min lillebror blev 40 i fredags och det firades med pompa och ståt igår. Hihi, vad kul det var.

Det enda smolket i bägaren var kanske att villaägarna, som var där, av någon anledning blev osams. Så engelskan försvann medan hennes sambo stannade. Jag vet inte om handlar om alkohol och svartsjuka eller vad det är, men det är inte riktigt som det borde. Jag ska försöka träffa engelskan någon dag.

Men, bortsett från det - herregud vilket party! Ganska liten lokal som användes på allra bästa sätt! P och jag fick sitta vid samma bord och det var vi glada för! Roliga människor där också. Vi kände ett par, min svägerskas syster med make, men det andra paret och den ensamma kvinnan hade vi aldrig träffat. Nu visar det sig att min kusin, som just har börjat i TV-svängen, jobbar tillsammans med mannen i det andra paret. Det var roligt. Fast roligast var det nog att han (TV-typen, inte min kusin) tycker så mycket om min bror att jag liksom blev gillad utan förbehåll och han gick runt och talade om för alla som ville höra hur bra jag är. HAHAHA! Jaja, det var ju roligt att bli så uppskattningsboostad. Det behövs i dessa dagar!

Och den caterade maten var utmärkt! Lammfilé med små, hela potatisar, sockerärter och rädisor och hur mycket vin som helst. Tårtor från Vetekatten. Mmm!

Roligast av allt var nog att se hur glad min bror blev för sakerna vi gav honom. han fick en resväska som egentligen skulle kostat 3500 (eller mer) men som jag hade turen att få till ett betydligt lägre pris. Fantastiskt bra! Så fick han ett litet fotoalbum med bilder av honom under årens gång och av bara P och mig fick han surdegsstartkit. Har jag skrivit om det här förut? Jaja.

Av andra fick han vinkyl, en massa viner och en tavla. En resa till Berlin av sin fru. Senare ska han dessutom göra en resa till Turkiet med vår mamma och styvpappa, precis som jag gjorde när jag fyllde 40! Han var mycket nöjd!

Vi ramlade hemåt så sent att det var tidigt och vi var glada när vi somnade och klockan nästan var fem ...

Mer fester!!!

Inga kommentarer: